Obszary Korporacyjnej Odpowiedzialności Cyfrowej

Obszar zmian

Digitalizacja

  • zmiana modeli biznesowych
  • praca zdalna
  • wirtualne zespoły
  • nowe modele biznesowe powstające pod wpływem produktów technologicznych (np. Uber, Airbnb)

Dane

  • zalew danych oraz treści w internecie
  • bardzo szybki przyrost wymaganych kompetencji cyfrowych
  • fake news i kradzież danych
  • zbieranie danych o pracownikach, podwykonawcach etc.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja

  • reedukacja miejsc pracy, wynikająca z zastępowania stanowisk sztuczną inteligencją lub robotami (już dziś elektroniczni kasjerzy, wirtualni asystenci etc.)
  • powstawanie nowych zawodów o wysokich kompetencjach cyfrowych

Komunikacja

  • komunikacja między pracownikami

Korporacyjna Odpowiedzialność Cyfrowa

Digitalizacja

  • umożliwienie pracownikom pozyskania potrzebnych kompetencji cyfrowych w przypadku digitalizacji produktów, procesów i usług wdrażanych przez firmy
  • umożliwienie pracownikowi odpoczynku poprzez odłączenie się od cyfrowego świata firmy
  • dbałość o podtrzymywanie tradycyjnych form relacji społecznych/między pracowniczych i zapobieganie ich wypieraniu poprzez kontakty wirtualne

Dane

  • dbałość i określenie standardów zapewniających ochronę przetwarzanych danych w obrębie przedsiębiorstwa
  • walka z cyfrowym uzależnieniem i rozpadem więzi społecznych spowodowana rozwojem technologii i wiarygodności danych i treści tworzonych przez firmy
  • prowadzenie działań na rzecz ochrony danych oraz bezpieczeństwa użytkowników sieci
  • w komunikacji korporacyjnej odchodzenie od modeli push na rzecz możliwości samodzielnego wyboru intersujących treści przez pracowników (łatwo przeszukiwalne biblioteki contentu dostępne dla użytkowników w miejsce ciągłego atakowania treściami)

Automatyzacja i sztuczna inteligencja

  • zapewnienie pracownikom wsparcia i projektowanie mechanizmów outplacementu, wyrównujących szanse w cyfryzującej się gospodarce
  • programy szybkiej zmiany kwalifikacji
  • stały monitoring zapotrzebowania rynku na konkretne umiejętności
  • zapobieganie wykluczeniu osób o niskich kompetencjach cyfrowych
  • redukcja lęku przed technologią w postaci promocji dobrych praktyk współpracy człowiek-maszyna.

Komunikacja

  • zapewnienie work-life balance w świecie, w którym praca odbywa się domu lub cały czas towarzyszy nam w telefonie komórkowym
  • zachowanie najwyższych standardów bezpieczeństwa w procesie komunikacji
  • uproszczenie korzystania z oprogramowania niszowego