Innogy

„Jako innowacyjna firma energetyczna – odpowiedzialność cyfrową – rozumiemy przede wszystkim w kategoriach zobowiązania wobec naszych Pracowników oraz Klientów. Chcemy, aby mogli komfortowo poruszać się po coraz bardziej złożonym ekosystemie cyfrowych rozwiązań, który tworzymy jako organizacja funkcjonująca na rynku przechodzącym cyfrową transformację.


Działania, które w ramach naszej wewnętrznej polityki przeciwdziałania wykluczeniu cyfrowemu kierujemy do naszych Pracowników, to przede wszystkim zapewnienie powszechnego dostępu do internetu oraz dedykowany program szkoleniowy rozwijający podstawowe umiejętności obsługi komputera i oprogramowania biurowego. Z kolei dla bardziej zaawansowanych przygotowaliśmy pogłębiony program budujący kompetencje Pracowników w ramach konkretnych systemów wykorzystywanych przez innogy, takich jak: wybrane moduły SAP , jira czy SNOW. Dbamy przy tym, żeby realizowane przez nas szkolenia miały charakter inkluzywny i włączały w proces edukacji jak największą grupę pracowników. Kluczowa w tym przypadku jest ich merytoryczna wartość i dopasowanie do oczekiwań konkretnych osób oraz ich poziomu zaawansowania.


Regularnie organizujemy warsztaty dotyczące bezpiecznego korzystania z internetu, tzw. Human Firewall. Obejmują one typowe zagrożenia tj. phishing, korzystanie z niezaufanych sieci WiFi, posługiwanie się łatwymi do złamania hasłami, czy też korzystanie z niezaufanych urządzeń podpinanych pod USB. Tego typu szkolenia realizowane są w formie symulacji, która krok po kroku pokazuje skutki ataku hakerskiego z perspektywy hakera i zaatakowanego urządzenia. Opracowaliśmy też specjalną grę planszową, za pomocą której staramy się odwzorować sposób, w jaki może przebiegać taki atak.


Dodatkowo, staramy się udostępniać wszelkie przydatne materiały edukacyjne, także audiowizualne nt. bezpiecznego korzystania z sieci, różnego rodzaju porady i przydatne artykuły na dedykowanej platformie w kilku wersjach językowych. Oprócz tego oferujemy dofinansowanie kursów językowych, dzięki którym znacznie łatwiej jest się poruszać w cyfrowym świecie.


Wdrażanie zasad odpowiedzialności cyfrowej w firmie to proces, który z uwagi na dynamikę implementowania innowacyjnych technologii cyfrowych podlega stałej optymalizacji, tak aby poziom wiedzy w tym zakresie wśród Pracowników był jak najbardziej wyrównany.”


dr Aleksandra Smyczyńska

Dyrektor Komunikacji